SC NIVI SERVICII SRL SC NIVI SERVICII SRL: EVOLUTIA TEHNOLOGIILOR SISTEMULUI DE EVACUARE ÎNTRE 1990 SI 2014

marți, 15 martie 2016

EVOLUTIA TEHNOLOGIILOR SISTEMULUI DE EVACUARE ÎNTRE 1990 SI 2014

EVOLUTIA TEHNOLOGIILOR SISTEMULUI DE EVACUARE
ÎNTRE 1990 SI 2014


Din 1990, tehnologia sistemelor de control al emisiilor s-a dezvoltat
în permanenta în Europa ca reactie la directivele europene de mediu
cunoscute si ca directive EURO. Aceste directive sunt menite sa
controleze nivelurile de emisii de gaze poluante si de zgomot ale tuturor
vehiculelor vândute în Comunitatea Europeana. Aceste directive
stabilesc de asemenea nivelurile maxime de emisii admise la centrele
MOT în cadrul testelor periodice la care sunt supuse toate vehiculele
conduse în Europa. Implementarea acestor directive a presupus
schimbari tehnologice importante la vehicule odata cu trecerea anilor,
în special dezvoltarea de motoare mai eficiente si mai curate prin
utilizarea unor sisteme de control al emisiilor mai sofisticate. Datorita
acestui fapt, în ultimele doua decenii a avut loc o evolutie tehnica
semnificativa a sistemelor de control al emisiilor pentru autoturisme
si vehicule comerciale, ceea ce a determinat o avansare tehnologica
semnificativa la aceste sisteme.
Euro I (1992)
• 2 sau trei amortizoare de zgomot
• Principalele functii sunt de a mentine contrapresiunea si de a
reduce zgomotul motorului
Euro II (1996)
• Introducerea convertoarelor





Euro III (2000)
• O reducere mai mare de CO prin separarea
valorilor de oxizi de azot (NOx) şi hidrocarburi
nearse (HC)
• Reducerea emisiilor de particule solide în
atmosferă
• Gazele sunt măsurate imediat, nu la 40 de
secunde de la pornirea motorului
• Apar primele sonde Lambda
Euro IV (2005)
• Se reduc mai mult nivelurile de CO, HC nearse şi particulele solide
• Introducerea sistemelor EOBDII
• Sondele Lambda cu sisteme de monitorizare a randamentului
catalizatorului
• Al doilea senzor Lambda pentru randamentul convertorului
catalitic
Euro V (2009)
• FPD (Filtru de particule diesel) pentru a reduce semnificativ
particulele solide în gazele de evacuare
• ! Majoritatea producătorilor montau deja filtre FPD înainte de
2009. PSA/Peugeot a fost primul în 2002 cu Peugeot 607.
Euro VI (2014) :
• Se pune accentul pe reducerea oxizilor de azot dăunători (care
provoacă ploaia acidă)
• Introducerea de sisteme RCS (Reducere catalitică selectivă)
denumită „RCS cu reductor”. Sistemul transformă moleculele de
oxid de azot în produse care nu sunt periculoase pentru mediu:
apă (H2O) şi azot (N2). Agentul reductor utilizat reprezintă o
soluţie apoasă cu uree (34% uree şi 66% apă).
• Ca exemplu, menţionăm soluţia „AdBlue”.
• Deja este implementat în prezent de majoritatea producătorilor de
vehicule, chiar dacă Euro VI va fi valabil numai după 2014.
Această evoluţie a însemnat totodată o creştere semnificativă a preţurilor datorită
dificultăţii reparării unor astfel de sisteme, ceea ce scoate în evidenţă nevoia de instruire
tehnică permanentă de calitate pentru a garanta întreţinerea corespunzătoare a acestei
tehnologii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

About

SC NIVI SERVICII SRL
ATELIER SUDURA
TOBE ESAPAMENT.ALUMINIU.FONTA
Str.Tarnava nr 24
Setor 1,Bucuresti TEL.O722501107