FABRICAREA UNUI SISTEM MODERN DE EVACUARE DE
CALITATE
În prezent, toti producatorii de componente pentru sistemul de evacuare
din Uniunea Europeana folosesc în principal otel aluminizat în procesul
de fabricatie. Toti producatorii aftermarket si aproape toti producatorii
de echipamente originale EO, care produc piese de schimb pentru
piata de desfacere cu amanuntul, folosesc otel aluminizat pentru
aceste unitati.
Ce este otelul aluminizat?
Otelul aluminizat este compus din doua materiale, un strat de otel
laminat si un strat protector de aluminiu. Daca adaugam aluminiu
doar pe o parte a stratului de otel, obtinem otel aluminizat simplu, iar
daca acoperim cu aluminiu ambele parti ale stratului de otel, atunci
avem otel dublu aluminizat. La acest material otelul laminat confera
rezistenta la impact si tensiuni interne, în timp ce stratul protector de
aluminiu confera protectie împotriva coroziunii.
Nu este posibila determinarea cantitatii de aluminiu la un amortizor de
zgomot fabricat din otel aluminizat doar din aspectul exterior, fiindca la
toate tipurile de otel aluminizat, culoarea externa este la fel (culoarea
aluminiului).
Care este relatia dintre materialele
folosite si durata de functionare a
sistemului de evacuare?
Utilizarea unui otel aluminiza de calitate inferioara sau a unui otel moale
la tevile interioare si amortizoare de zgomot determina coroziunea,
aceasta având un impact direct asupra nivelurilor de contrapresiune
ale sistemului, punând în pericol si alte piese ale motorului (precum
convertorul catalitic, sondele Lambda, etc., vezi sectiunea „Ce se
întâmpla daca contrapresiunea este prea mare/mica”, din acest
material, p. 3-4).
Pretul aluminiului este mult mai ridicat decât cel al otelului laminat, iar
cu cât calitatea otelului aluminizat este mai mica (cantitate de aluminiu
mai mica), cu atât acesta va fi mai ieftin si va rugini mai repede,
punând în pericol si alte sisteme ale masinii, micsorând performanta
de ansamblu a motorului.
CALITATE
În prezent, toti producatorii de componente pentru sistemul de evacuare
din Uniunea Europeana folosesc în principal otel aluminizat în procesul
de fabricatie. Toti producatorii aftermarket si aproape toti producatorii
de echipamente originale EO, care produc piese de schimb pentru
piata de desfacere cu amanuntul, folosesc otel aluminizat pentru
aceste unitati.
Ce este otelul aluminizat?
Otelul aluminizat este compus din doua materiale, un strat de otel
laminat si un strat protector de aluminiu. Daca adaugam aluminiu
doar pe o parte a stratului de otel, obtinem otel aluminizat simplu, iar
daca acoperim cu aluminiu ambele parti ale stratului de otel, atunci
avem otel dublu aluminizat. La acest material otelul laminat confera
rezistenta la impact si tensiuni interne, în timp ce stratul protector de
aluminiu confera protectie împotriva coroziunii.
Nu este posibila determinarea cantitatii de aluminiu la un amortizor de
zgomot fabricat din otel aluminizat doar din aspectul exterior, fiindca la
toate tipurile de otel aluminizat, culoarea externa este la fel (culoarea
aluminiului).
Care este relatia dintre materialele
folosite si durata de functionare a
sistemului de evacuare?
Utilizarea unui otel aluminiza de calitate inferioara sau a unui otel moale
la tevile interioare si amortizoare de zgomot determina coroziunea,
aceasta având un impact direct asupra nivelurilor de contrapresiune
ale sistemului, punând în pericol si alte piese ale motorului (precum
convertorul catalitic, sondele Lambda, etc., vezi sectiunea „Ce se
întâmpla daca contrapresiunea este prea mare/mica”, din acest
material, p. 3-4).
Pretul aluminiului este mult mai ridicat decât cel al otelului laminat, iar
cu cât calitatea otelului aluminizat este mai mica (cantitate de aluminiu
mai mica), cu atât acesta va fi mai ieftin si va rugini mai repede,
punând în pericol si alte sisteme ale masinii, micsorând performanta
de ansamblu a motorului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu